fredag 10 maj 2013

Det finns så många vägar och val här i livet. Vilka/vilken ska vi välja? Vart är jag på väg? Vad vill jag? Jag tror att det är otroligt viktigt att vi vågar fråga oss själva dessa frågar så ofta vi kan. Att vi tänker på konsekvenserna av våra val, att alla val har en mening och leder oss i en viss riktning. Vi kan välja våra tankar, känslor och våra ord. Jag tänker ofta på att jag inte "borde" bli så arg. Sen kommer jag på att det är ju jag som bestämmer, väljer vilken känsla, reaktion jag vill ha. Det ger mig hopp, hopp att jag kan bli mindre arg när jag tycker att det är onödigt och arg när jag väljer att jag vill det. Det är inte lätt, jag vet, du vet säkert. Men genom att försöka varje dag att bli den bästa av oss själva har vi tagit ett stort steg. Medevetenhet är det största steget mot förändring! Så nu väljer jag att le, även fast jag inte är så speciellt glad just nu, för jag vet att min hjärna kommer att tro på mitt konstgjorda leeende och så kommer min hjärna att skicka ut "gladhormon" till mig och vips så är jag en lite gladare Frida. Testa själv att le medvetet, du kommer inte att bli besviken, din hjärna kan du inte lura ;-) Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar